diumenge, 29 de desembre del 2013

Entrenament de Muntanya: Puigsacalm Extrem

Un grup de valents van desafiar al fred d'Olot el passat 24 de novembre per fer un entrenament de muntanya a Puigsacalm programat pel Javier Sanjuan.

Detall del recorregut
Des de la via verda del Carrilet d'Olot, al seu pas per Sant Esteve d'en Bas ( 500m ) , a les 8:00 del matí del dia 24 de novembre de 2013 sortirem en direcció al Puisacalm , dominant imponent la Vall d'en Bas .

Recorregut de l'entrenament

Vorejarem la cara nord guanyant desnivell poc a poc fins a la zona de pícnic "la plana donin Xurri". Des d'allà atacarem la imponent cascada del Salt de Sallent, pujant pel marge esquerre fins a superar ja la cota 1000. Baixarem vertiginosament per la Vaga de les Olletes fins a trobar el desviament que ens porta de nou ascendint cap a la Mare de Déu de les Olletes. Girarem bruscament cap a l'esquerra, envoltant el massís rocós de Sta. Magdalena i les Agulles fins al Coll del Forn ( 1112m ). Ens dirigirem per la solana cap a la Canal Dels Gantxos ascendint - escalant fins Puig Corneli ( 1361m) després Puig del Llops ( 1486m ) i per fi el Puigsacalm ( 1514m ). A partir d'aquí anem directes carenant fins al Coll de Bracons ( 1132m ). Des d'aquí recorrem tota la Serra de Llancers fins el Coll del Pedró ( 1178m ). Prenem aquí direcció clarament sud cap al Santuari de Cabrera ( 1299m ). Després Plas d'Aiats i Falgars d'en Bas, arribant fins a Sant Miquel de Castelló ( 929m ) per contemplar les meravelloses vistes sobre la totalitat de la Vall d'en Bas. Baixarem vertiginosament cap al punt de sortida.

Total 44km i uns 2700m D +

Perfil del recorregut
 Sel·lecció de fotos de la sortida